• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Angående kontantinsats

Linis

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Maj 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Vi har väntat i hela vårt vuxna liv på att kunna köpa något och detta är så viktigt för oss. Vet att vi borde spara först men det har inte funnits möju. Vi har tänkt om vi kan ta ett lån som inte syns på uc sålänge till kontantinsats. Men jag är så orolig över om de begär att få se var pengarna kommer ifrån.
Att flytta dit vi önskar är så viktigt även för våra barn då e inte har möjlighet att gå till sina kompisar nu och vårt ena barn inte mår så bra.
Vi önskar använda sbab.
Vet någon när de tar upplysning och om de tar flera
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Vi har väntat i hela vårt vuxna liv på att kunna köpa något och detta är så viktigt för oss. Vet att vi borde spara först men det har inte funnits möju. Vi har tänkt om vi kan ta ett lån som inte syns på uc sålänge till kontantinsats. Men jag är så orolig över om de begär att få se var pengarna kommer ifrån.
Att flytta dit vi önskar är så viktigt även för våra barn då e inte har möjlighet att gå till sina kompisar nu och vårt ena barn inte mår så bra.
Vi önskar använda sbab.
Vet någon när de tar upplysning och om de tar flera
Var försiktig med lån som inte tar UC, då fler och fler ändå dyker upp på UC.

SBAB tog en upplysning på mig när jag ansökte om lånelöfte. Eftersom jag hann köpa och tillträda inom 3 månader togs ingen mer upplysning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp